Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

We wrześniu br. Instytut Badania Opinii Publicznej Homo Homini na zlecenie firmy LightBox przeprowadził badanie, z którego wynika, że około miliona dorosłych mieszkańców Polski jest wegetarianami. Badanie jest pierwszym, które w sposób metodyczny oszacowało jak liczna jest społeczność wegetarian w naszym kraju.

Z badania LightBox wynika, że około 3,2 proc. dorosłych Polaków jest wegetarianami (wliczając osoby stosujące dietę wegańską). Ponieważ dorosłych Polaków jest obecnie 31,5 miliona, oznacza to, że wegetarian jest ponad milion.

Wyniki ogólnopolskiego badania pokazały, że 1,6 proc., a więc ok. pół miliona Polaków stosuje dietę laktoowowegetariańską, czyli nie je mięsa i ryb, a podstawę ich wyżywienia stanowią produkty mleczne, jaja, warzywa i owoce. Kolejne 1,6 proc. osób jest weganami, czyli ogranicza swoją dietę wyłącznie do produktów roślinnych.

Badanie wykazało przy tym, że sporo osób aspiruje do miana wegetarian, gdyż 3,7 proc. respondentów określiło się w ten sposób przyznając jednocześnie, że jada sporadycznie ryby i mięso. Rosnącą popularność wegetarianizmu w Polsce potwierdzają statystyki firmy LightBox, w której odsetek osób korzystających z diety wegetariańskiej systematycznie rośnie i obecnie wynosi ok. 10 proc. wszystkich zamawiających zestawy gotowych posiłków. Ok. 4 proc. ankietowanych klientów firmy deklaruje przy tym ścisłe przestrzeganie zasady niejedzenia ryb i produktów mięsnych.

Według wrześniowego badania, osoby deklarujące się jako wegetarianie to najczęściej kobiety – aż 8,9 proc. Polek uważa się za wegetarianki. Liczni w tej grupie są także ludzie młodzi – do 24 lat (9,8 proc.) i osoby ze średnim wykształceniem (8,9 proc.).

„Rosnąca liczba osób ograniczających spożywanie mięsa i jego przetworów świadczy o coraz wyższej empatii Polaków dla zwierząt i o rosnącej świadomości znaczenia zdrowego odżywiania dla naszego zdrowia” – komentuje wyniki przeprowadzonego badania Małgorzata Chylewska, dietetyk LightBox.

Ogólnopolskie badanie opinii publicznej zlecone przez firmę LightBox, producenta i dostawcę gotowej, zdrowej diety, zostało przeprowadzone we wrześniu 2013 r. przez Instytut Badania Opinii Publicznej Homo Homini na reprezentatywnej próbie 1104 dorosłych Polaków. Celem badania było sprawdzenie, jak liczna jest w Polsce społeczność wegetarian wobec bardzo rozbieżnych informacji na ten temat publikowanych w Internecie i przytaczanych w mediach.

Nadesłał/a: Wegetarianie.pl