Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Niech każdy myśli za siebie.  

Strona 2 / 7 Wstecz Następny
  RSS

Zagadka
forumowicz
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 37
24/03/2007 5:43 pm  

Zgadzam się z tym co tu piszecie. Jakiś odzwierzęcych dodatków możemy przy odrobinie uporu doszukać się prawie w każdym produkcie, więc trzebaby było odmawiać sobie prawie wszystkiego.
Ja też jestem początkującą wegetarianką, więc zdażało mi się wiele pomyłek np. jeśli chodzi o sery z podpuszczką. Teraz ich nie jem, bo wiem co tam jest, ale na początku nie wiedziałam i mimo wszystko uważam, że byłam pełnoprawną wegetarianką, bo poprostu nie miałam pojęcia, że w serze może być coś odzwierzęcego.
Z żelatyną nie jem nic gdyż wiem z czego jest zrobiona i źle bym się z tym czuła. Natomiast jeśli chodzi już o lecytynę sojową to dla mnie sprawa wcale nie jest taka prosta. Skoro może być albo rzeczywiście sojowa, albo "zwierzątkowa" to na ogół patrzę jeszcze na inne składniki i ogólnie na całokształt produktu. No bo jeśli jest batonik zbożowy a w jego skład wchodzi lecytyna to według mnie jest to soja, no bo dodawać do takiego batonika tłuszcze zwierzęce? Według mnie conajmniej dziwne. Zresztą jest to sprawa mojego sumienia.
Czyli ogólny wniosek jest taki, że jak się nie wie albo nie ma pewności co do danego produktu to nie powinno się mieć wyrzutów sumienia. Co innego jeśli się człowiek opycha galaretką i ma pewność, że jest tam żelatyna wieprzowa, ale myśli sobie "A co mi tam...". Tylko, że wtedy to jest też przecież już sprawa tylko tego człowieka. Tak ja myślę. A każdy i tak powinien działać w zgodzie ze swoim sumieniem a nie tym co twierdzą inni.


OdpowiedzCytat
Kretka
bywalec
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 120
24/03/2007 7:02 pm  

Dokładnie, Zagadko, w zgodzie ze swoim sumieniem:-) A my tutaj mamy się nawzajem wspierać, a nie oceniać i rozliczać, prawda?:-)


OdpowiedzCytat
bartekd
bywalec