Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Strzykające stawy - potrzebna maź stawowa - co jeść?  

  RSS

skibbbi
świeżaczek
Dołączył: 9 lat  temu
Posty: 2
14/07/2013 10:17 pm  

Witam szanownych Grupowiczów,

Ciekawi mnie taki temat, bo ostatnio zaczęły mi stawy strzelać i to w całym ciele. Normalnie wszyscy polecają galaretki (jednak to żelatyna) i preparaty z kolagenem, glukozaminą i chondroityną. Mam jednak pytanie jak naturalnie (bez suplementów) odżywić lepiej stawy będąc na diecie wegetariańskiej.

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Od ok. 4-5 miesięcy zacząłem rekreacyjnie trenować siłowo i biegi. Waga spadła ok. 10kg ale przyszło strzykanie w stawach (bez bólu). Nie jest to bardzo uciążliwe ale nie wiadomo co będzie dalej bo chcę zwiększyć intensywność treningów.

Pozdrawiam,
Skibbbi


OdpowiedzCytat
Fatty
weteran forum
Dołączył: 16 lat  temu
Posty: 2286
14/07/2013 10:38 pm  

Kiedyś natrafiłam na blog(?) dietetyczki, gdzie obaliła mit iż na stawy zdrowe są galarety etc(wręcz mogą być szkodliwe), a stawiała raczej na oleje, orzechy, pojawiało sie siemie lniane i warzywa- jak na złosć nie mogę tej strony teraz znaleźć.

Białowieska się Puszcza.


OdpowiedzCytat
skibbbi
świeżaczek
Dołączył: 9 lat  temu
Posty: 2
15/07/2013 12:04 am  

Powiadasz, że siemię lniane ... to bardzo ciekawe. Jakieś półtora miesiąca temu przestałem je pić ( a piłem ok. 3 miesięcy ze względu na układ pokarmowy) czyli mniej więcej zaczynałem je pić jak zaczynałem trening. Żadnych dolegliwości ze strzykaniem w tym czasie nie miałem. Muszę wrócić znowu do siemienia i zobaczymy 🙂

Jakoś nie pokojarzyłem tych faktów. Ale kto wie? Może siemię to będzie to ...

Dzięki za info. Jakby znalazł się ten blok to bardzo proszę 🙂

Pozdrawiam,


OdpowiedzCytat
Lily
 Lily
Famed Member
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 4164
15/07/2013 2:39 pm  

Na facebooku też jest coś takiego: [url] http://www.facebook.com/photo.php?fbid=686805731346586&set=a.385350298158799.112416.181055951921569&type=1&theater [/url]

http://szydelkoikoraliki.blogspot.com


OdpowiedzCytat
aniss
bywalec
Dołączył: 10 lat  temu
Posty: 445
15/07/2013 6:06 pm  

Do tworzenia kolagenu potrzebna jest witamina C.

[url] http://www.elsevier.pl:8080/book-page-sample-file/635/pdf/k2.pdf [/url]


OdpowiedzCytat
SilentEnigma
bywalec
Dołączył: 11 lat  temu
Posty: 152
18/07/2013 2:20 am  

Też mam ten problem, zresztą był on już na forum poruszany.
Siemię lniane jem prawie codziennie, ale bez zmian. Tyle, że ja je jem zmielone, na ogół w zielonym smoothie. Skibbbi, a Ty w jakiej postaci je piłeś? Ten klajster co powstaje przy gotowaniu?

[quote="http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolagen"]Kolagen ma nietypowy skład aminokwasów. Zawiera duże ilości glicyny i proliny oraz dwa aminokwasy nie pochodzące bezpośrednio z translacji w rybosomach – hydroksyprolinę i hydroksylizynę, z czego tę pierwszą w dość dużych ilościach. Aminokwasy te są formowane z proliny i lizyny już w gotowym produkcie translacji w procesie enzymatycznym, która wymaga obecności witaminy C.

Zawiera także kwas asparaginowy (Asp) i glutaminowy (Glu) oraz argininę (Arg) i lizynę (Lys).
www.bfs.p.lodz.pl/get_file.php?fileId=49

Witaminy C wegusom raczej nie brakuje, tak sobie myślę, że może za mało "klocków"? Lizyna jest chyba najtrudniej osiągalnym aminokwasem na diecie roślinnej (w Cronometerze zawsze ją mam w mniejszej ilości niż pozostałe aminokwasy, choć zwykle powyżej 100% zapotrzebowania). Przydałoby się znaleźć jakieś produkty obfitujące w te właśnie aminokwasy. Albo może są jakieś suplementy zawierające czyste aminokwasy?

Fundację "Wiemy co jemy" prowadzi ztcw Małgorzata Desmond, więc myślę, że można ufać 🙂

Jako ciekawostkę podam, że w celu analitycznego oznaczenia kolagenu oznacza się hydroksyprolinę i mnoży przez 8 🙂

[edytowane 17/7/2013 przez SilentEnigma]


OdpowiedzCytat
SKOLMAN_MWS
rozmówca
Dołączył: 13 lat  temu
Posty: 69
18/07/2013 1:14 pm  

Lizyna jest chyba najtrudniej osiągalnym aminokwasem na diecie roślinnej (w Cronometerze zawsze ją mam w mniejszej ilości niż pozostałe aminokwasy, choć zwykle powyżej 100% zapotrzebowania). Przydałoby się znaleźć jakieś produkty obfitujące w te właśnie aminokwasy. Albo może są jakieś suplementy zawierające czyste aminokwasy?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=lizyna

Rośliny strączkowe są bogate w lizyne.

[edytowane 18/7/2013 przez SKOLMAN_MWS]

http://www.youtube.com/user/skolman78 http://www.youtube.com/user/skolmanXL http://www.stagevu.com/user/skolman_mws


OdpowiedzCytat
Jędruś
stały bywalec
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 849
18/07/2013 5:13 pm  

Witam Skibbbi
Podaj swój tygodniowy jadłospis.
Próbowałeś smarować stawy kremem z żywokostu?

Pozdr.
Jędruś wegano-witarianin + B12
Zwolennik soku marchewkowego własnej roboty.
:yltype:


OdpowiedzCytat
SKOLMAN_MWS
rozmówca
Dołączył: 13 lat  temu
Posty: 69
18/07/2013 9:05 pm  

[quote="http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolagen"]Kolagen ma nietypowy skład aminokwasów. Zawiera duże ilości glicyny i proliny oraz dwa aminokwasy nie pochodzące bezpośrednio z translacji w rybosomach – hydroksyprolinę i hydroksylizynę, z czego tę pierwszą w dość dużych ilościach. Aminokwasy te są formowane z proliny i lizyny już w gotowym produkcie translacji w procesie enzymatycznym, która wymaga obecności witaminy C.

Zawiera także kwas asparaginowy (Asp) i glutaminowy (Glu) oraz argininę (Arg) i lizynę (Lys).
www.bfs.p.lodz.pl/get_file.php?fileId=49

http://chlorella.pl/index.php?page=sklad-chlorelli

http://www.youtube.com/user/skolman78 http://www.youtube.com/user/skolmanXL http://www.stagevu.com/user/skolman_mws


OdpowiedzCytat
SilentEnigma
bywalec
Dołączył: 11 lat  temu
Posty: 152
06/08/2013 12:59 am  

Chlorellę znam i biorę, ale gdybym chciała ją traktować jako źródło lizyny tobym poszła z torbami. Chyba sobie zakupię tę lizynę, a póki co zwiększę ilość strączków.
Chlorellę mam nawet tej samej firmy, ale na moim opakowaniu jest w składzie witamina D, a tu jej nie ma :/


OdpowiedzCytat
  
Praca