Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Wit. B12 - FAKTY i MITY - wykład dr R. Pawlaka  

  RSS

an
 an
bywalec
Dołączył: 10 lat  temu
Posty: 360
07/09/2013 7:44 am  

http://vimeo.com/73890548

[b]Najbardziej wymowny i podparty nauką wykład o witaminie B12

Prowadzący dr Pawlak jest naukowcem na uniwersytecie amerykańskim, który fachowo bada i analizuje kwestie niedoborów [/b](prywatnie to Adwentysta, co nie przeszkadza mu rzetelnie podchodzić do nauki, jak zdarza się niestety niektórym innym wierzącym)

Polecam i proponuję przypięcie tematu jako jednego z fundamentów zdrowego wegetarianizmu i zdrowego podejścia do nauki.

Proszę zapoznać się z całym wykładem przed skomentowaniem.

(Proszę o nie zwracanie uwagi na drobne przejęzyczenia,
jedyne istotne - zamiast mikrogramów padło określenie mikrogramy)

ania


OdpowiedzCytat
aniss
bywalec
Dołączył: 5 lat  temu
Posty: 445
08/09/2013 11:00 pm  

Co mnie ciekawi to kwestia wchłaniania witaminy. Jędruś w temacie o B12 napisał:

"limit to przenośnik B12 zwany IF (intrinsic faktor) a nie B12 jako taka, ten przenośnik regeneruje się po 5-6 godzinach, dopiero po tym czasie jest w stanie przyjąć następną porcję B12"

podczas gdy dr Pawlak twierdzi, że B12 z suplementów jest absorbowana zupełnie w inny sposób i czynnik IF nie bierze w tym udziału.


OdpowiedzCytat
czarymary
bywalec
Dołączył: 3 lata  temu
Posty: 162
05/03/2016 9:11 pm  

patrzcie co znalazłam o b12!!!!

cytat: Badania przeprowadzone na University of Western Sydney wskazują także na pieczarki jako potencjalne źródło witaminy B12. Wyższe stężenia wykryto w skórce niż w kapeluszu, łodydze lub miąższu. Mogło to sugerować, że witamina ta pochodzi z bakterii w nawozie, na którym hodowane są grzyby. Jednak wysokie stężenie witaminy B12 znaleziono także w mytych pieczarkach. Według naukowców wyniki te sugerują, że spożywanie pieczarek może uzupełniać poziom witaminy B12 w organizmie.

źródło
http://www.solgar.pl/wiedza/profilaktyka-i-leczenie/dbaj-o-mozg-z-witamina-b12


OdpowiedzCytat
Jędruś
stały bywalec
Dołączył: 12 lat  temu
Posty: 849
06/03/2016 2:45 am  

Czarymary zobacz pod koniec.
Cytata:
Zakładając, że występują tam aktywne analogi witaminy B12, ilości spożywanych grzybów wynosiłaby od 7 do 326 szklanek grzybów dziennie, aby sprostać RDA (dziennej rekomendowanej dawce).

http://tiny.pl/g7t29

Pozdr.
Jędruś wegano-witarianin + B12
Zwolennik soku marchewkowego własnej roboty.
:yltype:


OdpowiedzCytat
czarymary
bywalec
Dołączył: 3 lata  temu
Posty: 162

OdpowiedzCytat
Jędruś
stały bywalec
Dołączył: 12 lat  temu
Posty: 849
05/05/2016 2:51 pm  

Czarymary, kiedyś ktoś podawał rokitnika jako źródło witaminy B12.
Tylko nie ma badań jakiego rodzaju to jest witamina B12. Musi ona przejść złoty test tj. obniżanie poziomów metylo malonylu (MMA).
A takich badań nie ma.
Podobnie było z glonami morskimi.
I sprawa najważniejsza: witamina B12 jest bardzo wrażliwa na światło, jak już jest w rokitniku to albo w korzeniach albo w nasionach, ale nie w jagodach.
Dopóki nie przejdzie ta witamina testu na MMA dopóty nie będzie uważana za wiarygodnie źródło witaminy B12 dla człowieka.

Pozdr.
Jędruś wegano-witarianin + B12
Zwolennik soku marchewkowego własnej roboty.

:yltype:


OdpowiedzCytat
cienkun
rada starszych
Dołączył: 6 lat  temu
Posty: 2717
05/05/2016 8:46 pm  

Ej, ale podobne głupoty są podawane na ścianach greenwaya nawet! Niesamowite z tą witaminą, że wszędzie ją widzą


OdpowiedzCytat
czarymary
bywalec
Dołączył: 3 lata  temu
Posty: 162
21/07/2017 5:15 pm  

a co wy na to

Brak witaminy B12.
Też nieprawda. Oto artykuł o syntezie witaminy
B12 za pomocą mikroflory w jelicie cienkim:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7354869.
Powyższe linki pochodzą z witryny internetowej:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov.
Są to linki do skróconych wyników badań.


OdpowiedzCytat
  
Praca