Podziel się!Share on Facebook6Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Przepis na szybkie i proste owsiane placki dyniowe.

Składniki na 1 porcję (ok. 6 placków):

50g (5 łyżek) płatków owsianych zmielonych na mąkę lub mąki owsianej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
kawałek dyni (ok. 70g)
łyżka dyniowego pure (pure najłatwiej zrobić blendując upieczoną wcześniej dynię)
pół dojrzałego banana
łyżeczka oleju kokosowego
łyżeczka zmielonego siemienia lnianego (+ kilka łyżek wrzątku do konsystencji „glutka”)
ok. 80ml napoju roślinnego
pół łyżeczki cynamonu
dodatki na wierzch: użyłam suszone figi, ciemną czekoladę i orzechy

Wykonanie:
Zmielone na mąkę płatki owsiane wymieszać z proszkiem do pieczenia, rozgniecionym bananem (ja go ścieram na średnich oczkach tarki, można też zmiksować lub ugnieść widelcem), „glutkiem” z siemienia lnianego, olejem kokosowym, napojem roślinnym, startą na tarce dynią, dyniowym pure i cynamonem – dokładnie wymieszać i odstawić na kilka minut – po tym czasie masa powinna być umiarkowanie gęsta. Z ciasta smażyć placki na rozgrzanej suchej patelni, z obu stron, do zrumienienia. Udekorować dowolnymi dodatkami – ja użyłam suszonej figi, ciemnej czekolady i orzechów.

Nadesłała: Anna Sikora
Przepis z Wegetarianie.pl