Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Nie od dziś wiadomo o negatywnym wpływie produkcji mięsa na środowisko naturalne i klimat na Ziemi. Idąc tym tropem sir Paul McCartney promuje wegetarianizm jako krok w kierunku zwalczania zmian klimatycznych. Były członek grupy The Beatles, wraz z córkami Stellą i Mary, zainaugurował kampanię „Meat Free Monday”, w ramach której zachęcają do rezygnacji z jedzenia mięsa w poniedziałki.

Celem kampanii jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z przemysłowej hodowli zwierząt, uważanej za jedną z głównych przyczyn globalnego ocieplenia. Poza wsparciem celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Chris Martin – lider grupy Coldplay, Moby, Yoko Ono, aktorzy Kevin Spacey i Woody Harrelson, były Beatles ma po swojej stronie potężne wsparcie w postaci danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa. Wynika z nich, że produkcja mięsa jest odpowiedzialna za 18% światowej emisji gazów cieplarnianych. Jest to wynik niebagatelny – dla porównania emisja pochodząca z całego, światowego transportu (lądowego, morskiego i powietrznego) stanowi 13% globalnej emisji.

„Niezależnie od tego, czy na co dzień jadasz mięso czy nie, poprzez udział w bezmięsnym poniedziałku masz wpływ na ograniczenie niszczenia zasobów naszej planety przez przemysł mięsny” – powiedziała Stella McCartney.

Zdaniem Paula McCartneya ograniczenie konsumpcji mięsa nie tylko spowolni zmiany klimatyczne, ale przyczyni się również do zwalczania globalnego głodu i poprawy dobrostanu zwierząt.

Inicjatywa została przyjęta z zadowoleniem przez organizację Friends of the Earth. Jej liderzy zwracają uwagę na jeszcze jeden aspekt produkcji mięsa i mleka – aby wykarmić zwierzęta hodowlane Wielka Brytania importuje rocznie ponad milion ton soi, pochodzącej z upraw w Ameryce Południowej. Pozyskiwanie nowych terenów uprawnych wiąże się z kolei z masowym wylesianiem. Ma to negatywny wpływ na klimat, lokalną przyrodę oraz rozwój miejscowego rolnictwa.

Poza Wielką Brytanią kampania została już zainaugurowana w Stanach Zjednoczonych i Australii.

Wegetarianie.pl

Nadesłał/a: Wegetarianie.pl