Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Niskokaloryczne jedzonko:)  

  RSS

Wilczycaaa
forumowicz
Dołączył: 16 lat  temu
Posty: 24
02/07/2007 7:03 pm  

Czy ktoz zna jakies proste przepisy wegańskie,które sa niezwykle smaczne a za to mało kaloryczne? Z chęcia bym poznałą kilka takich przepisów , by potem wykorzystać je w kuchni:>

The forest whispers my name...


OdpowiedzCytat
ptakbezglowy
bywalec
Dołączył: 16 lat  temu
Posty: 457
02/07/2007 8:01 pm  

spaghetti napoli. tak proste, że możesz improwizować.
potrzebny jest Ci dlugi makaron spagetti z pszenicy durum, pomidory- świeże czy z puszki, jak wolisz, zioła prowansalskie, bazylia- świeże, suszone tudzież mrożone, mąka lub skrobia jako ewnetualny zagęstnik, bulion warzywny (jako baza- jeśli nie chcesz by sos miał mdły smak).

no w sumie wiadomo jak sie robi sosy. robisz z pomidorów paćkę (na oleju, lub oliwie), dolewasz bulionu. lub też do bulionu dolewasz sok i zawartość puszki. mieszasz- najlepiej żeby gotowało się długo, nawet z 45 minut, możesz się leciutko przypalić, wtedy będzie aromat i kolor. jeśli konsystencja zbyt rzadka używasz zagęstnika. nie żałujesz ziół. sól polecam morską.
makaronik dochodzi w garnku.
gotowe możesz przystroić oliwkami, listkami, utrzeć sojowego sera żółtego. 😉

acha- jeśli w sosie chcesz mieć całe kawałki pomidorów, jednego zachowaj i dodaj tak pod koniec gotowania.

[edytowane 2/7/2007 przez ptakbezglowy]


OdpowiedzCytat
Lily
 Lily
Famed Member
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 4164
02/07/2007 11:21 pm  

A ja do sosu pomidorowego dodałam zieloną pietruszkę - bardzo mi taki smakuje.

http://szydelkoikoraliki.blogspot.com


OdpowiedzCytat
martyna3
forumowicz
Dołączył: 15 lat  temu
Posty: 43
03/07/2007 8:19 pm  

na energetyczne śniadanie polecam
namoczone przez noc płatki owsiane i otręby, dodajemy potem jakis owoc, najlepiej starte jabłko, a jak chcesz pełnowartościowy poisłek to mleko sojowe lub ser tofu (białko)
jeżeli nie zalezy ci z a bardzo na prawidłowym łączeniu pokarmów to mozesz do płatków dodać siekane orzechy, owoce suszone (wtedy będą węglowodany+zdrowe tłuszcze=najlepszy sposób na przytycie:P)


OdpowiedzCytat
Lily
 Lily
Famed Member
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 4164
03/07/2007 10:42 pm  

Hej, ale dziewczyna się pyta o NISKOKALORYCZNE jedzenie, a nie tuczące!

http://szydelkoikoraliki.blogspot.com


OdpowiedzCytat
martyna3
forumowicz
Dołączył: 15 lat  temu
Posty: 43
03/07/2007 10:50 pm  

Hej, ale dziewczyna się pyta o NISKOKALORYCZNE jedzenie, a nie tuczące!

podałam tu dwie kombinacje, jedna dla odchudzjących się i dbających o kalorycznośc, a druga dla osób które stawiają bardziej na walory smakowe - przyznam ze druga wersja jest smaczniejsza:P


OdpowiedzCytat
korolowa0
początkujący
Dołączył: 15 lat  temu
Posty: 5
04/07/2007 5:06 am  

no wlasnie...a ja glupia zastanawiam sie dlaczego tyje jedzac tylko "zdrowe jedzonko " 😉 ale do owsianki zawsze dodaje rodzynki, orzechy :)itp....


OdpowiedzCytat
Lily
 Lily
Famed Member
Dołączył: 17 lat  temu
Posty: 4164
04/07/2007 6:25 pm  

Jeszcze a propos przepisów, to ja np. robię tak: gotuję brązowy ryży, do tego warzywa - cukinia, pomidory, papryka, co tam lubisz oraz pieczarki, to wszystko duszę z odrobiną oliwy (niektóre witaminy potrzebują tłuszczu, by być przyswojone). Dodaję też zieloną pietruszkę do duszenia. Potem wszystko mieszam, nakładam na talerze i jeszcze raz posypuję pietruszką. Smacznego 😉

http://szydelkoikoraliki.blogspot.com


OdpowiedzCytat
Wilczycaaa
forumowicz
Dołączył: 16 lat  temu
Posty: 24
18/07/2007 6:50 pm  

a mam pytanko czy takie ciacha owsiane są bardzo klaloryczne?Bo nzalazłam przepis na nie i wygląda to bardzo zachęcająco :>
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=80

The forest whispers my name...


OdpowiedzCytat
martyna3
forumowicz
Dołączył: 15 lat  temu
Posty: 43
20/07/2007 12:47 pm  

mam nadzieje ze pytanie jest czysto retoryczne:P tak więc
sam miód to ok.600kcal
płatki owsiane ok1300kcal
olej ok 600
orzechy powiedzmy 40 sztuk - 260
rodzynki - no nie wiem dajmy ok 150
pisze że to dla 4 osób, czyli porcja dla jednej osoby to ok.730kcal

robię czasem bardzo dobre ciastka owsiane z twarogiem, jajkiem i otrębami, które wartośc kaloryczną po odpowiednich modyfikacjach mają obniżoną do minimum (jak wszystko u mnie:D) ale miały być wegańskie wiec nie zaproponuje ci odchudzonej wersji
a tak pozatym chcesz niskokaloryczne jedzenie a dajesz przepis na ciastka?:P

fajną sprawą są zupy jeśli chodzi o zawartośc kalorii
ja czasem gotuję barszcz czerwony
na wywarze warzywnym (por, seler, marchew, pietruszka,cebula) gotuję pokrojone w kostke lub starte buraczki i te zielone liście które z nich wyrastają:P

tak samo kapuśniak wywar +kapusta starta+grzybki i wychodzi smaczne i sycące

zakochałam sie tez w zupie warzywnej
wywar+fasolka szpargowa, kalarior, brukselka (i co tam jeszcze masz pod ręką), moga być ziemniaki
wazne żeby zupy były dobrze doprawione (natka pietruszki, koperek, majeranek -czyli typowo "zupne" przyprawy)

teraz jest lato więc korzystajmy z sezonowych warzywek 🙂
az mi się jeść zachciało...


OdpowiedzCytat
  
Praca