Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

ryby  

Strona 1 / 2 Następny
  RSS

Dadaa
świeżaczek
Dołączył: 14 lat  temu
Posty: 2
18/04/2010 12:36 am  

Witam! Jestem początkującą wegetarianką i mam pewien dylemat:
czy zrezygnować z jedzenia ryb?

Mieszkam w Norwegii, gdzie bardzo ciężko jest zaopatrzyć się w wegetariańskie jedzenie. W sklepach jest niewiele produktów sojowych, mało kasz, ogółem bardzo ciężko jest kupić pokarmy które są w stanie zapobiec niedoborowi białka spowodowanemu niespożywaniem mięsa.

Zdecydowałam się na zostanie wegetarianką ze względu na cierpienie i krzywdę wyrządzane w stosunku do zwierząt przez ludzi, gdy ci hodują je, po czym brutalnie zabijają. Uważam za rzecz naturalną jedzenie miesa, myslę ze w ten sposób własnie został stworzony swiat - zwierzęta mięsożerne zabijają słabsze gatunki zwierząt od siebie, gdy są głodne. Nie mogę jednak pogodzić się z okrucieństwem i brutalnoscią z którymi obchodzi się człowiek wobec nich.

Ryby pływające dziko w morzach lub jeziorach nie cierpią aż tak bardzo podczas swojego życia, więc myslę że to jednak troszkę mniejsza zbrodnia..

co wy o tym myslicie?
Czy jedzenie ryb sprawia że łamię jakąs ważną zasadę wegetarianizmu? Czy moźna być wegetarianinem jedząc ryby? Czy są jakies inne rozwiazania, tak by uniknąć problemów zdrowotnych? pozdrawiam


OdpowiedzCytat
Bellis_perennis
Famed Member
Dołączył: 16 lat  temu
Posty: 3467
18/04/2010 12:46 am  

Czesc 😀
Wegetarianie nie jedza ryb 😉

Ja nie wiem co my tutaj mamy doradzac bo to Twoja decyzja i Twoje sumienie. Musisz sobie sama zadac pytanie co jest dla Ciebie wazne!

Co do cierpienia faktycznie jesli wziac pod uwage to taki dzikozyjacy zwierzak nie zaznal cierpienia zwiaznego z hodowla najczesciej w koszmarnych warunkach ale musze Cie rozczarowac. Ryby sa bardzo czule i podczas polowu cierpia potworne meki, dusza sie itd.