Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Wszystko czego trzeba na początek  

  RSS

Mutare
świeżaczek
Dołączył: 7 lat  temu
Posty: 1
10/03/2017 4:22 pm  

Hej,
Jakiś tydzień temu wreszcie zdecydowałam się przejść na wegnizm. Z przyczyn czysto moralnych. Jestem w tym temacie dosyć zielona, ale zdaję sobie sprawę, że dieta pozbawiona produktów pochodzenia zwierzęcego jest jednak niekompletna. Ludzie wyewoluowali jako stworzenia wszystkożerne i ludzki organizm jest przystosowany do takiego właśnie sposobu odżywiania się czy tego chcemy czy nie.
Dlatego zwracam się do was z pytaniem, czego brakuje w diecie ppzbawionej mięsa i innych produktów zwierzęcych i w jaki sposób to uzupełnić? Tak chodzi o suplementy/tabletki itp, nie ma co się oszukiwać, niektórych rzeczy nie da się zastąpić.
Z góry dziękuję za opowiedzi i przepraszam za ogólny ton tego pytania, chciałam być jak najbardziej konkretna aby uniknąć nieporozumień 🙂

[edytowane 10/3/2017 od Mutare]


OdpowiedzCytat
eRZet
weteran forum
Dołączył: 14 lat  temu
Posty: 1839
10/03/2017 8:45 pm  

Moim zdaniem to nie jest dobry punkt wyjścia.
Dieta wegańska jest jak najbardziej kompletna, jeśli tylko człowiek odżywia się z głową, tzn. różnorodnie.

http://www.vrg.org/nutrition/2009_ADA_position_paper.pdf

Mięso nie zawiera żadnych wspaniałych substancji, które pomagają ci cieszyć się dobrym zdrowiem.
Podobnie jest z mlekiem.

Zwracaj uwagę na kolorowe produkty: zielone, czerwone, żółte itd.
Jedz więcej warzyw niż owoców, w miarę możliwości ciemne pieczywo, brązowy ryż i makaron razowy, kasze.
Ważne są orzechy, rośliny strączkowe (lepsza soczewica i cieciorka niż soja), świeżo wyciskane soki, mocnozmineralizowana woda.