Witam, jestem studentką I roku studiów magisterskich uzupełniających na kierunku zdrowie publiczne
( Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy).
W ramach swojej pracy magisterskiej badam dzieci w wieku 3-6 lat.
Badam zawartość składników mineralnych w diecie oraz we włosach dzieci będących na diecie wegetariańskiej ( lakto-, laktoowo-, owowegetariańskiej)/ wegańskiej.
Aby udało mi się zrealizować moją pracę potrzebuję grupę minimum 30 dzieci na diecie wegetariańskiej/ wegańskiej, dlatego też zwracam się z prośbą o pomoc obecnych na forum rodziców właśnie takich dzieci.
Szczegóły:
1) zawartość składników mineralnych w diecie określę:- zbierając informacje o spożywanych produktach i potrawach oraz ich ilości - metoda bieżącego notowania przez 3 dni ( 2 powszednie i 1 weekendowy) a następnie skorzystam z programu Dieta 4.0
2) zawartość składników mineralnych we włosach określę:- pobierając próbki włosów- do analizy potrzebuję co najmniej 200 mg włosów ( 1 łyżka), włosy wycina się z tyłu głowy z kilku miejsc ok. 6, do analizy nadają się tylko pierwsze 3 cm włosów licząc od skóry
- następnie skorzystam z absorpcyjnej spektrometrii atomowej, składnikami których zawartość będę oceniać są:
żelazo
miedź
cynk
magnez
wapń
fosfor
kobalt
selen
sód
potas
Pobrane włosy zostaną zbadane w Pracowni Spektrometrii Absorpcji Atomowej działającej przy Katedrze i Zakładzie Higieny i Epidemiologii w Bydgoszczy.
Organizacja:
Badanie jest oczywiście bezpłatne.
- każdy rodzic który zgodzi się na współpracę przez 3 dni ( 2 powszednie, 1 weekendowy) będzie musiał zapisywać jakie produkty i jaką ilość spożyło dziecko, udostępnię specjalny kwestionariusz, oraz "Album fotografii produktów i potraw", który pomoże w określeniu wielkości porcji,
Album udostępnię na płycie, a jeżeli ktoś nie ma komputera w domu mogę oczywiście wydrukować.
- każdy rodzic będzie musiał podpisać także orzeczenie, że zgadza się na badanie
- zapisy: do 15 września 2010