kreskowki sa spoko, ale nie ogladam bo nie mam czegos takiego jak satelita... wiele kreskowek moim zdaniem bardziej nadaje sie dla ludzi doroslych lub co najmniej nastolatkow (blizej 18 niz 11 ;p) niz dla dzieci...
je vise ma devise cherche la terre promise, ton tv en colour mais vie est grise
Do wcześniejszej listy moich ulubionych filmów dorzucę jeszcze dwa, o których ostatnio sobie przypomniałam.
- DOM DUSZ, z Meryl Streep, itd...
- PEGGY SUE WYSZŁA ZA MĄŻ, z Kathleen Turner i Nicolasem Cage'em
cdn...
Moja lista:
- BARAKA
- Koyaanisqatsi (Life Out of Balance)
- Filmy Pitera Weira: Piknik pod Wiszącą Skałą, Truman Show, Ostatnia Fala, itd...
- Mały Budda
- 7 lat w Tybecie
- W stronę Marrakeszu
- Między piekłem a niebem
- AI Sztuczna inteligencja
- K-PAX
- Miasto radości
- Człowiek słoń
- Goryle we mgle
- Linia życia
- Kontakt
- Smażone Zielone Pomidory
- Dom Dusz
- Peggy Sue wyszła za mąż
Oraz:
- Jajpur - miasto zwierząt. Rewelacyjny dokument o życiu zwierząt w Indiach
- Stare kino amerykańskie i nie tylko. Z Bogartem, Garbo, Rita Hayworth, Monroe, Schirley Temple, James Dean, itd..
cdn...
[edytowane 25/6/2006 od rain]
filmy to moja pasja !:) fajnie ze został załozony taki temat...
do grona moich ulubionych niewatpliwie nalezy "amelia" moge ja ogladac biolion razy i nigdy mi sie nie znudzi!:) poza tym kultowy cyrk montego pythona i teksty ktore do dzisiaj moge cytowac z "zywotu briana". "forrest gump", "efekt motyla" i ostatnio "hooligans" . poza tym ubostwiam filmy kubricka i lyncha wiec do "kultowych" moge je smiało zaliczyc...mogłabym jeszcze wymieniac i wymieniac...:)
ja kocham oglądać filmy i chodzić do teatru-to sa moje dwie największe pasje zyciowe. co do wielu filmów wymienionych przez rain, zgadzam się-przede wszystkim Dom dusz był świetny i Między piekłem a niebem...A w ogóle to wkurza mnie, że do kin trafiają zazwyczaj same komercyjne filmy, mało dobrych pomimo tego, że takie przecież powstają 😡
Hej, fajnie, że ktoś pisze o kreskówkach. Nieraz są dużo lepsze niż te "dorosłe" filmy.
W ogóle to ostatnio oglądałem "Uciekające kurczaki". Był tu na forum taki temat "dobra książka o wege dla niewegetarianina" - powiedziałbym, że ten filmik też bylby dobry dla niewegetarianina, żeby wyjaśnić mu o co nam chodzi. Podobno po obejrzeniu tej bajki o kurach uciekających z farmy stylizowanej na obóz jeniecki z II wojny dużo dzieciaków odmówiło jedzenia mięsa. A to wszystko w takiej lekkiej jajcarskiej formie bez żadnego moralizowania , czy agitacji.
W "Dragon Balla" jakoś nigdy nie wszedłem, ale mam parę ul;ubionych komiksów mangowych np. "Oh my Goddess" - świetnie rysowane i zawsze pokładam się ze śmiechu - nie tak dawno też odkryłem bardzo fajną serię "Kenshin".
No i wszystkim, którzy lubią takie klimaty polecam klasyczny komiks (i kreskówkę na jego podstawie) "Akira" ( te historie są raczej dla dorosłych, dzieciom ich nie polecam).
No i filmy Miazakiego "W krainie bogów" "Księżniczka Mononoke" "Mój sąsiad Totoro" - kawał dobrej animacji z pozytywną refleksją.
Właśnie Hobbit! te pełometrażówki Myiazakiego (Spirited away i Księżniczkę Mononoke oglądałam) to najlepsze mangi obok Cowboy Bebop jakie widziałam....zawsze zdumiewała mnie WYOBRAźNIA twórców- niesamowita...wymyśleć taki film od podstaw i jak w przypadku
Hayao Miyazaki stworzyć nieznany świat w którym rozgrywa się akcja i dodać jeszcze do tego właściwe przesłanie....po prostu nie można się tym nie zachwycać 🙂
...dyskretnej troski trzeba mi...
O, wreszcie ktoś wspomniał o mandze - japoński komiks i anime - japoński film animowany [jestem wielką fanką]. Miyazaki jest jednym z moich ulubionych twórców. Jeżeli tkoś lubi "kino nurtu ekologicznego" to polecam jego film Laputa - Castle in the Sky. Inne moje ukochane filmy, które wyszły spod jego ręki to:
- Tonaro no Totoro
- Sen to Chihiro no Kamikakushi
- Hauru no Ugoku Shiro
- Mimo wo sumaseba
- Kiki's Delivery Service
- Mononoke Hime
- Laputa
- Hotaru no haka (oglądałam 2 razy i więcej nie chcę, bardzo cięzki film, ale świetny)
Jeżeli chodzi o inne anime, to na uwage napewno zasługuje Ghost in the shell, wspomniany już Akira i Bebop.
Wegetarianom polecam Arjunę - córkę ziemi, bardzo w temacie ekologii, ochrony ziemi, zwierząt.
Co do innych filmów to jestem entuzjastką kina azjatyckiego. Moim ukochanym reżyserem jest Wong Kar Wai [happy together, Chunking Express, Spragnieni miłości, 2046, Upadłe anioły].
Jeżeli chodzi o zwykłe filmy animowane to nigdy mi nie jest mało oglądania Mulan, Nowych szat króla czy Pięknej i bestii. Shrek też jest ok 😀
[edytowane 9/7/2006 od Reiha]
Don't let me detain you.
Filmy Lyncha (zwłaszcza Twin Peaks (posiadam wszystkie docinki i film Ogniu krocz za mną, Dzikość serca, Głowa do wycierania, Zagubiona autostrada). Inne to: Boxing Helena, Tańczący z wilkami, Ostatni Mohikanin, Podaj dalej, AI, Przystanek Alaska (ktos tu ma wszystkie odcinki więc chyba będę tego kogoś molestować),Archiwum X, Sokól Maltański, Wielki sen, Key Largo, Przeminęło z wiatrem, Butterfield 8... jeszcze parę by sie znalazło, wszystkie oglądałam min. 5 razy (z wyjątkiem Przystanku Alaska, rzadko powtarzają, teraz leci na TV4 🙂 ).
Acha, z bajek to wszystkie Walta Disneya
[edytowane 16/7/2006 od Admin]
Gocha
Praca
Proszę Zaloguj Się lub Rejestracja