Żywność zdrowa czy ekologiczna?
Polacy chcą się zdrowo odżywiać, ale często mylą żywność ekologiczną z tak zwaną zdrową żywnością, pisze „Metropol”.
Barierami w rozwoju rynku żywności ekologicznej są ceny i niska świadomość konsumentów. Z badań wynika, że ekologiczna żywność jest o 15 proc. droższa od innych produktów.
– Wynika to z mniejszych plonów i wyższych kosztów produkcji. Za wyższą jakość trzeba po prostu zapłacić nieco więcej. Nasi polscy konsumenci w większości wciąż jednak wolą kupować produkty słabsze jakościowo, ale tańsze.
Dla polskich konsumentów produkty ekologiczne to żywność ”od chłopa z bazaru”, warzywa, owoce z własnej działki albo produkty otrzymywane od rodziny mieszkającej na wsi. Wcale nie muszą być one zdrowe i bezpieczne. Żywność ekologiczna jest więc nagminnie mylona ze ”zdrową żywnością”, czyli żywnością pseudoekologiczną.
Ma to zmienić trzyletnia ogólnopolska kampania informacyjna, dotycząca rolnictwa ekologicznego i jego produktów. Jest to wspólne działanie resortu rolnictwa i Agencji Rynku Rolnego. Kampania jest finansowana przez Unię Europejską i rząd Polski. Na promocję żywności ekologicznej przeznaczono w sumie 12 mln zł, w tym 6 mln zł z funduszy UE i 6 mln z budżetu krajowego.
Źródło: PAP – Nauka w Polsce
Nadesłał/a: Wegetarianie.pl
3 komentarze
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Te „frykasy” są droższe ale ogólny wynik wychodzi na korzyść jedzących je, gdyż mniej wydają oni wtedy na lekarzy i lekarstwa.
Żywność ekologiczna jest syta, nie trzeba zjadać dużych kilogramów aby się najeść.
Poza tym jest smaczna, naturalnie smaczna…
Jeśli ktoś może niech wyhoduje sobie własnego arbuza i sam przekona się jak różni się w smaku od tego sklepowego czy, „hipermarketowego”… Ja wiem… Gorąco polecam…
„Nasi polscy konsumenci w większości wciąż jednak wolą kupować produkty słabsze jakościowo, ale tańsze.”
Warto dodać, że przyczyną tego jest często po prostu chroniczny brak funduszy na tego typu „frykasy”.
To prawda, niestety, ale takie realia produkcji takiej żywności.
Jest o tym napisane: „Barierami w rozwoju rynku żywności ekologicznej są ceny… „