Podziel się!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Polacy chcą się zdrowo odżywiać, ale często mylą żywność ekologiczną z tak zwaną zdrową żywnością, pisze „Metropol”.
Barierami w rozwoju rynku żywności ekologicznej są ceny i niska świadomość konsumentów. Z badań wynika, że ekologiczna żywność jest o 15 proc. droższa od innych produktów.

– Wynika to z mniejszych plonów i wyższych kosztów produkcji. Za wyższą jakość trzeba po prostu zapłacić nieco więcej. Nasi polscy konsumenci w większości wciąż jednak wolą kupować produkty słabsze jakościowo, ale tańsze.

Dla polskich konsumentów produkty ekologiczne to żywność ”od chłopa z bazaru”, warzywa, owoce z własnej działki albo produkty otrzymywane od rodziny mieszkającej na wsi. Wcale nie muszą być one zdrowe i bezpieczne. Żywność ekologiczna jest więc nagminnie mylona ze ”zdrową żywnością”, czyli żywnością pseudoekologiczną.

Ma to zmienić trzyletnia ogólnopolska kampania informacyjna, dotycząca rolnictwa ekologicznego i jego produktów. Jest to wspólne działanie resortu rolnictwa i Agencji Rynku Rolnego. Kampania jest finansowana przez Unię Europejską i rząd Polski. Na promocję żywności ekologicznej przeznaczono w sumie 12 mln zł, w tym 6 mln zł z funduszy UE i 6 mln z budżetu krajowego.

Źródło: PAP – Nauka w Polsce

Nadesłał/a: Wegetarianie.pl