Kupuj odpowiedzialnie
Kupując jakiś produkt konsumenci powinni zwracać uwagę czy jego producent działa etycznie, nie łamie praw pracowników lub nie zanieczyszcza środowiska. Do takich odpowiedzialnych zakupów zachęcają ekolodzy z Polskiej Zielonej Sieci.
„Jeżeli dokonujemy świadomych wyborów – kupujemy produkty zdrowe, które nie niszczą środowiska, przy których wytwarzaniu nie były łamane prawa zwierząt i prawa człowieka – wtedy wpływamy na kształt świata” – uważa Cezary Grochowski z Zielonej Sieci.
„Produkty ekologiczne, etyczne są oznaczane, mają certyfikaty. Można się też posłużyć podręcznikiem +Dobre zakupy+, który wydała Polska Zielona Sieć. Informuje on, które koncerny i które marki działają etycznie. Podobne informacje można też znaleźć na naszej stronie internetowej” – podkreśla.
Podczas happeningu, który odbył się w poniedziałek 5 grudnia na terenie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego ekolodzy m.in. rozdawali ulotki informujące czym grozi nadmierny konsumpcjonizm oraz otworzyli wystawę pt. „Siedem grzechów głównych konsumenta”.
Wystawa składa się z siedmiu dużych zdjęć, rozwieszonych w hallu biblioteki. Każde z nich symbolizuje jeden grzech konsumenta, a są nimi: pycha, żarłoczność, zachłanność, chciwość, zazdrość, nieczystość i lenistwo. Każde ze zdjęć opatrzone jest komentarzem. „Nieczystość” na przykład informuje nas o tym, że pieniądze, które rocznie konsumenci wydają na perfumy (15 mld dolarów), mogłyby zapewnić czystą wodę pitną każdemu mieszkańcowi Ziemi.
Polska Zielona Sieć jest ogólnopolskim związkiem stowarzyszeń i fundacji prowadzących działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju i budowania społeczeństwa obywatelskiego. W jej skład wchodzą m.in. Federacja Zielonych „Gaja”, Społeczny Instytut Ekologiczny i Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne „Klub Gaja”.
Źródło: PAP – Nauka w Polsce, Joanna Strojna
Przeczytaj też: Kupuj odpowiedzialnie – tekst na stronie Polskiej Zielonej Sieci
Nadesłał/a: Wegetarianie.pl
Nie ma jeszcze komentarzy
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.